Marcella Calloway
Tajuamattanikin olin jo hereillä valojen syttymisen jälkeen, mutta vasta kuullessani miesäänen puhuvan minulle, pystyin jopa ajattelemaan jotain. Kierähdin pienessä sängyssäni mahalleni, sulkien siten valonpääsyn silmiini. "Huomenta", mutisin vastaukseksi isoisälleni. Menimme lähes aina yhdessä aamupalalle, ellei Hanzelilla ollut jotain työjuttuja heti aamusta, mutta tänään ei onnekseni ollut. Yleensä hän vain joutui odottamaan minua ikuisuuden, vaihtaessa vaatteeni, harjatessa hiukseni ja pestessä kasvoni, joten tiesin, etten saisi jäädä sänkyyn makoilemaan, ellen halunnut tuottaa enemmän ärsytystä odottelusta. Niimpä potkin peiton pois päältäni, nostaen jalkani märkää lattiaa vasten. Märkää? Katsoin ihmeissäni lattiaa jalkojeni alla, ja totta tosiaan, siinä, tai oikeastaan koko sänkyni ympärillä, oli lätäkkö.
"Miks lattia on ihan märkä?" kysyin ihmetellen Hanzelilta, samalla kun kaivoin sängyn vieressä sijaitsevasta matkalaukusta itselleni vaatteita. Lopulta käsiini kasautui vaaleansiniset farkut, kokonaan valkoinen toppi ja harmaa neule. Ne käsissäni lukittauduin vessaan, vaihtaen ne yöpuvun tilalle. Katsahdin peilistä itseäni. Olin kuulemma äitini kopio, äitini, jonka kuolemasta oli tänään tasan neljä vuotta. Hymyilin vaisusti peilikuvalleni. Kumarruin lavuaarin puoleen ennenkuin saattaisin alkaa itkemään, mutta vaikka kuinka yritin hanaa kääntää, vettä ei tullut. Ensin lätäkkö lattialla ja nyt ei vettä hanasta, mahtava päivänavaus, ajattelin ärsyyntyneenä. Jouduin lähteä vessasta saamatta pestä kasvojani, katsoen missä isoisäni olisi.
"Mennäänkö?" kysyin. Koska en halunnut viivästyttää aamiasen syöntiä yhtään kauemmin, sain olla iloinen, että olin illalla letittänyt hiukseni kahdelle ranskalaiselle letille, jotka eivät näyttäneet olevan räjähtämäisillään. "Vettä ei muuten tuu hanastakaan, tän linnan putkistoista pitäs pitää pikkusen parempaa huolta."
/Tuntuupa hyvälle roolata pitkästä aikaa tällee iha kunnolla jossain muussa ko wapin laaduttomissa ropeissa :'D