Kuulumiset - yleinen pulina

Vapaamuotoinen keskustelu, joka ei liity Beemoovin peleihin.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 06.12.2017 13:58

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille <3 Muistakaa juhlia 100-vuotiasta itsenäistä Suomea!
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Shalott » 04.04.2018 22:11

Päätin tulla katsomaan, millainen meno täällä on nykysyin, ja vähän oli pettymys kun on näin kuollutta. : ( toi liukuvärjäytyvä harmaa tausta on tosin tosi kiva, viimeksi kun kävin oli oranssi.
Kuva
Flirttistoori: Shalott ~-~ MyCandyLove: Deathaura ~-~ SweetCrush: Lethallan
EldaryaFIN: Lethallan ~-~ EldaryaUS: Shalott ~-~ EldaryaGER: Lethallan
Avatar
Shalott
Noviisi
Noviisi
 
Viestit: 39
Liittynyt: 20.05.2017 21:58

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cio » 08.04.2018 17:24

Vasta löysin tieni tänne... Mutta täällä ei näytä olevan ketään! :/ *sobs* Saiskohan tän paikan vielä henkiin...
Avatar
Cio
Turisti
Turisti
 
Viestit: 3
Liittynyt: 07.04.2018 18:42
Paikkakunta: Manse

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Shalott » 09.04.2018 18:58

Vaikea sanoa, kun en tiedä, kuinka paljon suomalaisia pelaajia beemoov-peleissä edelleen on ja kuinka montaa kiinnostaa käydä tällaisella erillisellä forkalla. ^^'
Kuva
Flirttistoori: Shalott ~-~ MyCandyLove: Deathaura ~-~ SweetCrush: Lethallan
EldaryaFIN: Lethallan ~-~ EldaryaUS: Shalott ~-~ EldaryaGER: Lethallan
Avatar
Shalott
Noviisi
Noviisi
 
Viestit: 39
Liittynyt: 20.05.2017 21:58

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 06.08.2018 09:49

Erillinen foorumi tosiaan menetti selvästi vetovoimansa, kun Eldaryaan saatiin International-osio. Ymmärrettävää, mutta harmillista :/

(Pahoittelen, etten ylläpitäjänäkään ole täällä pahemmin käynyt, välillä vain kurkkinut, ettei isompia ongelmia ole syntynyt.)
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 07.08.2018 11:27

No, meillä ainakin oli hyvä tarkoitus, mistä voi olla ylpeä ^^' Ja juuri tällaisina hetkinä jos Eldan suomiforkalle ei jostain syystä pääsekään tänne voi tulla huutelemaan :D
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Shalott » 15.08.2018 23:01

Mulla on tippunut into sekä Eldaryaan että Flirttiin sen jälkeen, kun suomifoorumit lähti... Eldaryaan en koskaan samalla tapaa kiintynyt kuin Flirttiin, joten en oikein osaa jutella siellä nytkään. MCL:n kansainvälinen on aika kuollut koko ajan, SweetCrushissa oli vähän suomalaisyhteisöä mutta ei sekään kauaa kestänyt, eikä siellä hirveästi ole eloa näin muuten. Ja nyt kun roolipelit on erillisellä forkalla ja sähköpostissa, ei niidenkään takia tarvi käydä missään, joten ei sit tule käytyä kuin keräämässä TPt/dollarit/maanat ja vähän juoksuttamassa kumppania. ^^'
Kuva
Flirttistoori: Shalott ~-~ MyCandyLove: Deathaura ~-~ SweetCrush: Lethallan
EldaryaFIN: Lethallan ~-~ EldaryaUS: Shalott ~-~ EldaryaGER: Lethallan
Avatar
Shalott
Noviisi
Noviisi
 
Viestit: 39
Liittynyt: 20.05.2017 21:58

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 17.08.2018 11:09

Itsekin huomaan pyöriväni Eldaryassa paljon vähemmän nyt kun kansanvälinen foorumi ei ole käytössä. Vaikken aina kauhean aktiivisesti kirjoittelekaan, niin yleensä kuitenkin käyn vilkaisemassa noita keskusteluja.

Eldan forkalla muuten puhuin työttömyyshommista ja töiden etsimisestä. Nyt voin ilokseni kertoa, että sain töitä puoleksi vuodeksi! Itse asiassa olen ollut töissä jo kaksi viikkoa. Tosin jouduin muttamaan töiden perässä toiselle paikkakunnalle, mutta onneksi ajomatka kotiin on ihan kohtuullinen, joten ainakin toistaiseksi ajelen työpaikkakunnalta kotikotiin viikonlopuiksi.
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Shalott » 17.08.2018 22:20

Paljon onnea töiden saamisesta! :) Ja hyvä jos ajomatkakin on sentään kohtuullinen, vaikka ikäväähän se on joutua muuttamaan.
Kuva
Flirttistoori: Shalott ~-~ MyCandyLove: Deathaura ~-~ SweetCrush: Lethallan
EldaryaFIN: Lethallan ~-~ EldaryaUS: Shalott ~-~ EldaryaGER: Lethallan
Avatar
Shalott
Noviisi
Noviisi
 
Viestit: 39
Liittynyt: 20.05.2017 21:58

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 22.08.2018 13:02

Hyvä että löytyi töitä, se on varmasti huojentavaa.

Itsekään en ole nyt oikein Eldassa pyörinyt, paitsi nyt kun bongasin tuon asukilpailun kävin heittämässä ajatuksiani siitä. MCL:n jätin taakseni yliopiston tultua, en usko että jaksan pelata lukiotakaan loppuun tuon uuden AP-systeemin takia.
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 23.08.2018 08:21

Ainakaan ei tarvitse elellä tiukasti kuukausia :) Tosin maksan vuokraa kahdesta asunnosta, ja vuokratakuuseenkin upposi kivasti rahaa, joten ekasta palkasta ei jää oikeastaan mitään ylimääräistä. Mutta sen jälkeen pärjäilee ihan mukavasti. Ansiosidonnainenkin tulee olemaan kohtuullinen, mikäli keväälle ei enää löydy pidempiä sijaisuuksia. On myös todella hienoa saada vastavalmistuneena tällainen työkokemus, on sitten helpompi saada jopa vuoden mittaisia sijaisuuksia.

Itse innostuin MCL:stä uudestaan yliopiston myötä. AP-systeemi myös pakottaa pelaamaan säännöllisesti, sillä en halua menettää valuuttaa siksi, että maksimipistemäärä on täynnä.
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Shalott » 23.08.2018 19:59

Ite en oo vielä yliopistoelämään asti päässyt, mut vähän epäilyttää se... Ei niinkään välttämättä toi AP-systeemi, vaan tarina. Vanha suomi-account brittiservulla varmaan jatkaa sinne, ei tarvii sitä pohtia yhtään, mutten oikein tiedä, mitä tekisin ton US-accountin kanssa.

Pelasin sillä Lysanderin reittiä, ja ajatus siitä, että se pari nyt vaan yhtäkkiä unohtaisi toisensa offscreen ei todellakaan miellytä mua... x.x Mieluiten tekisin toisen accountin, jolla sit aloittaisin yliopistoelämän puhtaalta pöydältä (voisin ajatella sitä eri päähenkilönä, niin sanotusti), mut sit menettäisin kaikki vaattet mitä olen kerännyt vuosien varrella, kun kahta tiliä ei saa olla yhtä aikaa. x.x Ainut mitä keksin olisi, että vaihtaisi hahmon tyyliä kokonaan ja sit yrittäisi vakuuttaa itsensä siitä, et kyl tää nyt on eri tyyppi, se alkuperäinen "Candy" muutti maalle Lysanderin kanssa. xD
Kuva
Flirttistoori: Shalott ~-~ MyCandyLove: Deathaura ~-~ SweetCrush: Lethallan
EldaryaFIN: Lethallan ~-~ EldaryaUS: Shalott ~-~ EldaryaGER: Lethallan
Avatar
Shalott
Noviisi
Noviisi
 
Viestit: 39
Liittynyt: 20.05.2017 21:58

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 26.08.2018 21:23

Yliopiston puolellahan tulee aivan uusi avatar ja uudet vaatteet, joten sinänsä olisi helppoa ajatella kyseessä olevan eri tyyppi. Itse ainakin ajattelin juurikin niin, kun hylkäsin ärsyttäväksi käyneen Kentinin. Toisaalta itselläni on eri servuilla tili jokaiselle pojalle, joten vaihtaminen oli varsin helppoa . En edes osaa kuvitella, mitä teen, kun valmistun pian lukiosta Arminin kanssa :´(
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Zherriel » 30.10.2018 22:37

Mimme kirjoitti:Eldan forkalla muuten puhuin työttömyyshommista ja töiden etsimisestä. Nyt voin ilokseni kertoa, että sain töitä puoleksi vuodeksi! Itse asiassa olen ollut töissä jo kaksi viikkoa. Tosin jouduin muttamaan töiden perässä toiselle paikkakunnalle, mutta onneksi ajomatka kotiin on ihan kohtuullinen, joten ainakin toistaiseksi ajelen työpaikkakunnalta kotikotiin viikonlopuiksi.

Onneks olkoon! Sä taisit olla opetushommissa..? Miltä työssäkäynti on tuntunu? Onko työ sellasta ku odotitkin, mikä on parasta? Onko jokin yllättäny?
Zherriel
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 44
Liittynyt: 20.05.2017 21:17

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 09.11.2018 09:36

Kiitos Zherriel kysymyksestä!

Mä oon viihtynyt tosi hyvin, työyhteisöä on tukeva ja kannustava ja oppilaatkin tosi kivoja. Opetan siis ysi- ja kasiluokkia. Oon oikeastaan kokenut vain positiivisia yllätyksiä: kasit ei oo ollenkaan niin mahdottomia kuin harjoittelujakson perusteella ajattelin (tosin kyseessä on pieni maalaiskoulu, joten oppilasaines on ihan erilaista kuin kaupungeissa), työ ei tunnu mahdottoman raskaalta eikä mulla ole huijarisyndroomaakaan. Yleensähän moni nuori opettaja palaa ensimmäisen vuoden aikana loppuun, mutta koska mä olen a) palanut loppuun jo yliopiston aikana b) vuosia opiskellut JA tehnyt 15-30 tuntia töitä vikossa, niin mä oon oppinut, ettei aina tarvitse tehdä asioita täydellisesti ja että välillä pitää levätä. Plus vaikka teenkin 50-60 tuntista työviikkoa, niin mulla on silti enemmän vapaa-aikaa kuin vuosiin. Tässä suhteessa kyllä auttaa myös työyhteisö, koska muut opet on alusta asti sanoneet, että on ok mennä välillä (ja aika useinkin) sieltä missä aita on matalin, etenkin kun mulla ei uutena opettajana oo juuri mitään matskuja valmiina.

On tosi outoa, että oon ollut töissä vasta kolme kuukautta, koska oma opettajaidentiteetti ja opettajuuden taidot ovat kehittyneet hurjan paljon. Toki oppiminen tapahtuu pitkälti kantapään kautta, mutta onneksi tässä työssä on ihan ok tehdä virheitä, koska kokenutkaan opettaja ei aina osaa ennustaa, miten ryhmä ottaa uudet jutut vastaan. Viimeisin oppimani asia on ollut se, että ennen joulua kannattaa pitää kokeita (jotka on nopea tarkistaa), ei kirjoituttaa esseitä. Oo nimittäin ajanut itseni siihen pisteeseen, että joulukuun vaihteessa pitäisi kahdessa viikossa lukea ja arvioida 140 oppilaan kirjoitussuoritukset, jotta ehdin antamaan numerot todistuksiin ajoissa...

On ollut myös kiva asua omillaan, vaikken kylläkään arvosta mun minikokoista yksiötä. Kun ollaan asuttu avokin kanssa viikot erillään, niin turha riitely on vähentynyt + ollaan saatu muodostettua itsellemme omia rutiineja. Mä esimerkiksi oon alkanut lukea iltaisin kirjaa (koska mulla ei ole telkkaria) ja ostin kuukausikortin ryhmäliikuntaan. Avopuoliso on puolestaan alkanut uimaan säännöllisesti ja tekemään erilaisia juttuja kavereidensa kanssa. Mä en tietty oo ehtinyt harrastaa aiemmin opintojen ja työn ohella, mutta avokki ei vain ole jaksanut lähteä, kun kotonakin on seuraa.

Mites teillä muilla on mennyt opiskelujen ja töiden suhteen? Olisi mukava kuulla Larjuksenkin kuvioista, mikäli eksyt foorumille!
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron