Kuulumiset - yleinen pulina

Vapaamuotoinen keskustelu, joka ei liity Beemoovin peleihin.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 28.07.2017 18:03

Niinhän se kesä yleensä menee - formulavauhtia ohitse. Nämä yliopiston neljän kuukauden kesälomat tosin ovat jo sen verran massiivisia, että vauhti hidastuu edes vähän :D
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 29.07.2017 12:01

Mustakin tuntuu, että kesä on mennyt mieletöntä vauhtia. Koko ajan oon ollut lomalla (toukokuun lopusta alkaen) mut tuntuu että vastahan harkka loppui... Oon kyllä iloinen, että oon saanut lomailla ihan huolella. Hyvä sitten elokuussa jatkaa opiskeluja. Oppari ei tosin innosta yhtään... :'D Edelleenkään. Japaninkurssia sen sijaan odotan innolla (jahka saisin kirjat ennen kuin kurssi alkaa - piti tilaa ne ulkomailta >.<)
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cairnye » 01.08.2017 23:42

Mitä kuuluu teille?
Mitä teillä syksyllä?
Avatar
Cairnye
Uusi Flirttailija
Uusi Flirttailija
 
Viestit: 93
Liittynyt: 20.05.2017 20:36

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja zephrya » 05.08.2017 15:09

Heipä hei jälleen pienen hiljaisuuden jälkeen (Tämä on minulla jotenkin vähän paha tapa myös My Candy Love:nkin puolella.. Suurin syy: Laiskuus :lol: )

Minulle kuuluu oikein hyvää, entä sinulle @Cairnye? Koulu tosiaan alkaa ihan pian ja heti ensimmäisenä kakkosella opeteltavana kuulemma yksi vaikeimmista aineista, eli: Permanentti. (sos :shock: ) Ajattelin kuitenkin opetella sen mahdollisimman nopeasti, jotta se ei myöhemmin koulussa jää rästiin (*köh* niinkuin ykköseltä jäi rästiin tehtäviä kakkoselle *köh*) Lisäksi minulla on 10. Päivä syntymäpäivät^^
Avatar
zephrya
Turisti
Turisti
 
Viestit: 2
Liittynyt: 05.07.2017 09:37

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 07.08.2017 21:02

Vaikka en olekaan vielä muuttamassa (vasta sitten kun saan opinnot suoritettua eli noin vuoden päästä), hirve muuttokuume on iskenyt ja oonkin selaillut lähitienoolta sopivia vuokra-asuntoja... Ja nyt tossa lähellä (samalla kadulla parin talon päässä) olis heti vapaana oleva vuokrakaksio, joka näyttäis tosi kivalta ja hintakin olis ihan ok ja siellä sais pitää lemmikkejä... Kuumotus ottaa yhteyttä on ihan jäätävä :'D

Mutta kai tässä voi haaveilla... Pitäis vaan kieltää itseltä kaikki Oikotien yms. selailut tältä vuodelta kun muuttokuume vain pahenee XD Täytyy keskittyä kouluun ja valmistua ja hankkia oman alani töitä niin sit voin vaikka palkita itseni vuokraamalla jonkun kivan kaksion :D
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 07.08.2017 22:12

Tännekin kuuluu hyvää, olen viikon lomalla :) Sitten olisi kolme viikkoa vanhan iltatyön parissa, minkä jälkeen alkaa viimeinen vuosi yliopistossa (+osa-aikatyöt). Vähän tosin meinaa tuo syksy ahdistaa, mutta yritän keskittyä nauttimaan lomasta :)

Larjus, täälläkin on muuttokuumeinen! Meillä olisi jo asuntokin valittuna, mutta nyt vain odotellaan sellaisen vapautumista - ollaan siis kohta vuosi jonotettu yhteen opiskelija-asuntokohteeseen, jonka sijainti olisi ihan unelma mun opiskelun ja töiden + avopuolison töiden suhteen. Jonoa ei ole, mutta kukaan ei vain tahdo muuttaa pois... Toivottavasti kuiteniin onnistaisi vielä tämän vuoden puolella!
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cairnye » 08.08.2017 01:19

Hyvin kuuluu
Avatar
Cairnye
Uusi Flirttailija
Uusi Flirttailija
 
Viestit: 93
Liittynyt: 20.05.2017 20:36

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Sasandora » 14.08.2017 17:51

Ainiin, koulut alkaa taas. Ei enää tule muistettua, kun ei kouluissa enää tarvi käydä. ^^' Opiskeluintoa niille, joilla alkoi/alkaa koulut.

Pitäisi kyllä tosin miettiä, jos lähtisi opiskelemaan uutta alaa, kun nykyiseltä ei tahdo töitä löytyä. :/
Avatar
Sasandora
Moderaattori
Moderaattori
 
Viestit: 105
Liittynyt: 10.05.2017 21:38
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 15.08.2017 08:22

Sasandora | Harmi, että työtilanne on tuo. Onko sulla jokin tietty uusi ala mielessä?
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 15.08.2017 14:40

Millä alalla olet nykyisin, Sasandora?

Mä vähän kaipaan jo sitä, että valmistuis ja pääsis työelämään vakituisesti. Sosiaalialalta kun luulis töitä löytyvän... Helsingissä olis lastentarhanopettajilleki tarvetta, ja sellaiseksi just haluankin :D
Toisaalta opiskelijaelämässä on hyvät puolensakin. Tänäänkin juuri kävin ostamassa uuden lukuvuositarran opiskelijakorttiin, mikä tietää mm. vuoden verran opiskelijahintoja julkisessa liikenteessä. Lisäksi ensi syksystä näyttäis tulevan mun opiskelujen helpoin vuosi opinnäytetyöstä huolimatta. Vapaa-aikaa luvassa :D
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Sasandora » 15.08.2017 17:48

Nykyisin olen kirjastonhoitaja, mahdollisuuksia olisi myös kauppaan hyllyttämään ja isompiin kauppoihin ehkä jopa infoon. Mahdollisesti pääsisin jopa kassalle, mutta pitäisi varmaan jotain opastusta siihen saada. :'D

Muutama vaihtoehto on jo seuraavaksi ammatiksi, mm. aamu- ja iltapäiväkerhon ohjaaja, puvustaja/vaate-ompelija tai muualle tekstiili-alalle. Kultasepän alakin muutaman kerran käynyt mielessä. Pitäisi osata päättää, mikä näistä kiinnostaa eniten.
Avatar
Sasandora
Moderaattori
Moderaattori
 
Viestit: 105
Liittynyt: 10.05.2017 21:38
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 16.08.2017 11:57

Mä en saa ensi vuodeksi lukuvuositarraa :( Sen takia oonkin nyt yrittänyt käydä joka päivä yliopistolla syömässä ja ottaa kaiken irti opiskelijahintaisista lounaista. Onneksi sentään oikeus opiskelija-asunnossa asumiseen pysyy heinäkuun 2018 loppuun asti, niin ei mene elämä ihan sekaisin. Mutta joo, opiskelijakortti on loppujen lopuksi yllättävän huippu juttu, etenkin kun se takaa (tulevaisuudessa) useimmille korkeakouluopiskelijoille oman terveydenhoidon superedulliseen hintaan.
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 16.08.2017 20:13

Joo kannattaakin hyötyä kaikista opiskelijaeduista mistä vaan voi. Ne koulun lounaatkin on aika kalliita ilman opiskelija-alea (yli seitsemän euroa!), ja kun siitä saa vitosen pois kortilla niin se on paljon se.
Tänä vuonna tuskin tulee paljoa hyödynnettyä tuota opiskelijaravintolaa, kun tarvii koulussa käydä harvoin (japaninkurssinikin on iltaisin jolloin lounasta ei edes tarjota), jolloin halvemmaksi ainakin minulle tulee syödä äidin tekemää ruokaa :D Varmaan vielä joskus kolmikymppisenäkin menen aina vanhempien luo syömään XD
Bussimatkoissa säästäminen on kyllä mulle iso juttu. Opiskelijan kausilippu on vain about puolet siitä mitä normaalihintainen aikuisen... Ja sitä kun tarttee vuoden ympäri, siitä tulee parikolmesataa säästöä vuodessa.
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 18.08.2017 20:16

Ensinnäkin tänään tuli hyviä uutisia: mä saan erillisen ateriakortin, eli saan tänkin lukuvuoden opiskelijalounaita! Ihan huippua kun joudun kuitenkin olemaan tosi paljon yliopistolla.

Muuten fiilis on aika ahdistunut Turussa tapahtuneen johdosta. Pelottavaa kun omassa kotipaikassa tapahtuu sellasta, minkä lisäksi ahdistaa muukalaisvihan lisääntyminen. Yhdellä kaverilla on esim. Lähi-idästä kotoisin oleva isä (äiti kantasuomalainen ja kaveri kasvanu Suomessa, lähinnä äitinsä kaa ku vanhemmat eros kun se oli pieni), joten ulkonäöltään se ei oo mikään elovenatyttö + sukunimi on isältä. Se on muutenkin joutunut rasismin kohteeksi ja pelkää sitä nyt vielä enemmän.
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Noiru » 19.08.2017 09:21

Minäkin asun Turussa ja olen järkyttynyt. Pääsin eilen koulusta 11.00 ja menin torin kautta. Olin siis kaupungilla viisi tuntia ennen tapahtumia. Lisäksi torstaina tuli viesti, että yksi koulukirja on saapunut Suomalaiseen. Ensin ajateltiin, että perjantaina olisi menty hakemaan mutta mentiin kuitenkin sitten torstaina. Jos oltaisiin menty perjantaina, oltaisiin oltu samoihin aikoihin torilla kun tämä tapahtui D:

Ihan hirveetä ajatella.
Kuva

"I'm gonna find, and I'm gonna kill, every last one of them."
Avatar
Noiru
Kaartilainen
Kaartilainen
 
Viestit: 107
Liittynyt: 24.05.2017 20:05
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron