Disney

Vapaamuotoinen keskustelu, joka ei liity Beemoovin peleihin.

Disney

ViestiKirjoittaja Larjus » 28.06.2017 22:48

Jutustelua Disneyn elokuvista, sarjoista, tuotteista, mistä vain. Miten Disney näkyy elämässäsi? Mikä on paras Disney-leffa?

Minulla ei ole erityisiä leffasuosikkeja. Pienestä pitäen olen katsellut Disneyn leffoja (ja piirrettyjä sarjoja), joten olen niihin kasvanut. Disneyn animaatiot ovat myös harvoja leffoja/ohjelmia, jotka pääosin katson mieluiten suomeksi dubattuina. Ne on mielestäni parempia kuin alkuperäiset (eikä aina edes "nostalgia-arvo" ole ainoa syy, osa vain on niin paljon parempia suomeksi kuin enkuksi). En nyt sano että enkkuversiot on huonoja (paitsi Oliver ja Kumppaneissa se Why should I worry? on englanniksi ihan kamala :__D)

Disney Channelistakin tykkäsin tosi paljon joskus reilut 10 vuotta sitten, mutta nykyään se ei taida olla kummoinen :/


Ja täytyy myös myöntää että vasta äsken kuuntelin Let it go:n kunnolla enkuksi, ja se oli oikeesti tosi pliisu :P Monet on kritisoinut suomenkielistä versiota, mutta musta se on paaaljon parempi. Vahvempi. Katja vetää hyvin vaikkei laulaja olekaan. Ja ei ne sanatkaan niin poikkeavat ole enkkuversioon verrattuna, yllättävän samanlaiset (vaikka niitäkin on kritisoitu).
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Disney

ViestiKirjoittaja Freyel » 30.06.2017 14:37

Olen täysin eri mieltä Let it go:sta :D Mun mielestä se on suomeksi ihan kamala, en kestä kuunnella. Se Katja mun mielestä enemmänkin huutaa kuin laulaa ja sen ääni kuulostaa liian vanhalta Elsalle.
Lisäksi ne sanotukset on jotenkin niin kankeat ja juurikin liiaksi yritetty suomentaa suoraan englannista sen sijaan, että oltaisiin tehty jotain sointuvampaa.
Sitten kun taas esim. vertaa vaikka Moanan How far I'll go-biisin alkuperäistä ja suomennosta, niin siinä on tosi luontevat lyriikat (ja laulajaakin kestää kuunnella :D). Odotin jotain paljon pahempaa. Muuten en tuosta biisistä kyllä hirveästi välitä kun se lauletaan siinä leffassa niin monta kertaa.
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Disney

ViestiKirjoittaja Larjus » 30.06.2017 16:35

Mä en oo sitä biisiä vielä edes kuullut. Ehkä joskus, sitten kun se koko leffa tulee katottua.

Ja mun mielestä se Let it gon alkuperäinen versio on paikoin ihan samanlaista huutoa :D
Mun mielestä Katjan ääni sopi Elsalle yllättävän kivasti, mua ei ainakaan haittaa, että se kuulostaa aika vanhalta. Olin kyl eka vähän epäileväinen, kun kuulin, että Katja ylipäätään olis Elsan roolissa (ku mietin sen aikasempia roolihahmoja ja ääntä ylipäätään), mutta yllätyin positiivisesti.
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.


Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron