Marcella Calloway
Sain yllättyä kuinka lähelle olin Lukaksen iän arvannut, eli noin ikäisekseni. Ulkonäöllisesti poikaa ei olisi yhtään kuuttatoista vanhemmaksi voinutkaan epäillä, mutta oli varmasti paras, etten sitä koskaan tulisi ääneen mainitsemaan. Minun ikäni ei ilmeisesti kiinnostanut, kun kerta Lukas ei sitä kysynyt, mutta tutustumisen merkeissä halusin omanikin mainita. "Viistoista."
Seurasin katseellani, kuinka Lukas veti esiin jo neljännen laatikon, joskin näytti joutuvan kurottaa, että edes ylettyi laatikkoon. Ei sillä, en varmaan tainnut häntä yhtään pidempi ollakaan. Haukottelin hieman. Arvoitus siitä, mitä pillereitä olin vetänyt, piti mielenkiinnon mielelläni. En ainakaan ollut vielä saanut huomata mitään vaikutuksia. Nähdessäni pojan vetävän monta uutta, erilaista tablettia kerrallaan, hymyilin näylle. Otti Lukaskin viimein tästä kaiken irti.
Pojan idea taksista sai minut nauramaan ihan kunnolla. "Joo, se varmaa pääsis hakee meiät täältä lukkoje takaa." Ei se nyt kai oikeasti toimisi. Vai voisiko se toimiakin? Harmikseni en ollut saanut vielä huomata mitään vaikutuksia niistä aiemmin ottamista tableteista, jolloin otin samanlaisia pillereitä vielä toiset kaksi lisää. Jotenkin avatessani pussin sain sen kuitenkin räjähtämään, valkeiden tablettien lentävän ympäri huonetta. "Hups", hihitin.