Marcella Calloway
Minun tutkiessa laatikkoa, varmistaen ettei pohjalla ollut muuta, Lukas näytti tutkivan hyllyjä, kunnes kumartui viereeni. Kohautin olkiani vastaukseksi, mistä minä tiesin mitä se oli. Eikun taisimpas kuitenkin tietää. "Ei... se vie kai kyvyt pois", kerroin hitaasti miettien. Siitä huono olo sun muu olikin johtunut aiemmin. Jotain sen tapaista Hanzel oli ainakin selittänyt minulle.
Lukas kysyi muiden laatikkojen sisällöstä, jolloin virnistin. "Otetaan selvää." Nousin ylös, vetäen seuraavan laatikon, jonka sisällöksi paljastui vaaleahkoja tabletteja, jotka nekin olivat pakattu pienempiin muovipusseihin. Otin yhden pusseista käsiini, avaten sen. Ei se haissut millekkään, joskaan en tiennyt haisivatko mitkään pillerit. Pussiin oltiin kirjoitettu jokin vaikeasti lausuttava nimi, eikä minulla ollut tietoakaan mitä se tarkoitti, mutta koska en tunnistanut sitä, en uskonut sen olevan myöskään mitään vaarallista. Se voisi olla unilääkettä, rauhoittavaa tai kipulääkettä, joista oikeastaan kaikki kelpasi minulle.
"Lukas, mitäs sanoisit bileistä?" kysyin kiinnittäen pojan huomion itseeni, nousten taas seisomaan, kädessä kuitenkin edelleen avoin pussi. Kaadoin kaksi tablettia kädelleni, ojentaen pussia sitten Lukakselle. Miettimättä sen enempää, olivat pillerit jo päätyneet suuhuni, jossa yritin niitä niellä. Tämä ei tosiaankaan ollut se minä, kuka normaalisti olin. Normaali minä ei ikinä edes koskisi mihinkään tuntemattomiin pillereihin, mutta toisaalta, normaali minä ei myöskään ollut erottuva. En osannut, tai pikemminkään halunnut ajatella seurauksia, joita tästä voisi seurata. Olin vanki ja tulisin varmaan loppu elämänikin olemaan, joten mitä väliä, mitä tein vankina.