Kuulumiset - yleinen pulina

Vapaamuotoinen keskustelu, joka ei liity Beemoovin peleihin.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 27.05.2017 15:36

Minä päätin ihan vapaaehtoisesti pitää tämän kesän kokonaan lomana. Tarvitsen palautumista koulun jäljiltä, ja kun viimeiset kolme ja puoli vuotta olin samaan aikaan koulussa ja töissä, niin koen ansaitsevani tämän. Vaikka mulla olikin töistä aina kesälomat (vuotta 2013 lukuunottamatta), ei se riittänyt palautumiseen. Onneksi taloudellinen tilanteeni kestää hyvinkin tämän lomailun. Olen tästä innoissani, koska en muista, milloin minulla viimeksi olisi ollut näin paljon vapaata. Toisaalta tämän vapaus hämmentää, kun ei ole vielä tottunut siihen, että on viikosta seitsemän päivää vapalla :D

Syksyllä sitten opinnäytetyötä, viimeistä harkkaa ja japaninkurssi, niin saan koulunkin suoritettua.
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 27.05.2017 15:44

Mulla piti olla ensimmäistä kertaa kuukausi palkallista kesälomaa, mutta homma kaatui opintotukiuudistukseen. Aloitan siis syksyllä opettajan pedagogiset opinnot täydennyskoulutuksena, johon aiemmin on saanut 9 kuukautta lisäopintotukea. Syksystä alkaen ei kuitenkaan saa, ja kun siihen lisää yleisen asumistuen piiriin siirtymisen, tulee musta työssäkäyvän avopuolisona täysin tuloton. Joudun siis säästämään ensi lukuvuodeksi ainakin 3500 euroa ja käymään vielä töissäkin aktiivisesti opintojen ohella, vaikka olin toivonut, etten joutuisi tekemään kuin muutaman tunnin viikossa. Kesäloman otan siis palkkana. :(
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 27.05.2017 18:20

Nauti vapaista, Larjus, vaikka hassulta tuntuisikin :D

Nyt kyllä talousuudistukset irvistää sulle erittäin inhottavasti, Mimme :(

Mä olen miettinyt, pitäisikö mun olla tekemättä opintoja kesäisin ja jouluna, sillä hieman hirvittää jaksaminen tulevina vuosina. Toisaalta tällä tavoin saan muun vuoden työmäärää kevyemmäksi. Jos olo menee huolestuttavaksi, pidän vaikka jonkin lukukauden taukoa, kun ei onneksi ole kiire valmistumisen kanssa.
Harmi että ihmisen on vaikeaa etukäteen arvioida, miten tulee jaksamaan, ja saattaa päätyä ahnehtimaan liikaa tekemistä. Eniten pelkään sitä, että tulee romahdus kesken lukukauden ja joudun jättämään osittain suoritettuja kursseja kesken.
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 27.05.2017 18:55

Oman jaksamisen kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana!

Itselläni on se paha tapa, että jaksan paahtaa ilman hengähdystaukoja vaikka kuinka pitkään, mutta kun sellainen tulee, kaatuu kaikki stressi ja väsymys päälle. Viimeisen 8 kuukautta oon jaksanut aattelemalla, että kesään mennessä helpottaa, nyt kai toitotan itselleni, että 9 kuukauden jälkeen opiskelu on ohi eikä sen suhteen tarvitse enää stressata (paitsi jos päädyn tohtorikoulutettavaksi).

Larjuksen viestiä piti kommentoida vielä sen suhteen, että mulla on kanssa aina outo fiilis, kun saisi tehdä mitä tahansa ilman että takaraivossa on se pieni ääni, joka muistuttaa opiskeluhommista, jotka pitäs hoitaa :D

Kohta puoliin pitäisi suunnata katsomaan uusinta Pirates of the Caribbeania, toivottavasti leffa lunastaa suuret odotukseni!
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 27.05.2017 19:47

Joo, ihan käsittämätöntä, että on koko ajan niin sanotusti vapaa tekemään mitä haluaa. Tai no, käyn keskiviikkona koululla viemässä harjoittelujaksooni liittyviä papereita yms. mutta muuten ei ole mitään pakollista menoa ensi viikolle. Ja kuitenkin mielessäni pohdin, milloin ehdin tehdä sitä ja tätä. Vastauskin on hassusti "milloin vain".

Katotaan vain, miten vaikeaa on syksyllä palata opintojen pariin :'D

Oih, uusin PotC. Minuakin kiinnostaisi mennä katsomaan se. Tykkään siitä leffasarjasta, niin pitäähän tuo uusinkin päästä näkemään. Toivottavasti löytyisi seuraa... ^^'' Vaikka voisihan sen toki mennä yksinkin katsomaan.
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cairnye » 27.05.2017 21:25

Hmm
Avatar
Cairnye
Uusi Flirttailija
Uusi Flirttailija
 
Viestit: 93
Liittynyt: 20.05.2017 20:36

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 28.05.2017 08:07

Mitäs pohdit, Cairnye? o:
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cairnye » 28.05.2017 20:46

Mitä teette?
Avatar
Cairnye
Uusi Flirttailija
Uusi Flirttailija
 
Viestit: 93
Liittynyt: 20.05.2017 20:36

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 28.05.2017 21:33

Mie istuskelen tabletin kanssa patiolla pelaamassa Eldaryan 11. jaksoa :)
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Subbe93 » 28.05.2017 21:47

Meikä pelaili tässä just Marvel Puzzle Questia ja nyt sit vähän kattelen foorumia ennen kuin pistän koneen kiinni ja metsästän jonkun kivan ficin ittelleni iltalukemiseks ;) Huomenna ois työpäivä, joten tarvis varmaan suht. ajoissa mennä nukkumaan, että jaksaa huomenna painaa :P
”I like heroes who try their damnedest, even if they fail a lot. It’s easy to be valiant when you always win and everything goes your way. There’s nothing great in that.”

Kuva
Avatar
Subbe93
Trendi-teini
Trendi-teini
 
Viestit: 22
Liittynyt: 20.05.2017 19:47
Paikkakunta: Pori

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 29.05.2017 06:36

Kuuntelen musiikkia ja aamuchillailen. Mulla ei ole mitään tekemistä ennen taloyhtiön kokousta illalla :c
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Cairnye » 30.05.2017 09:21

Huomenta kaikille!
Avatar
Cairnye
Uusi Flirttailija
Uusi Flirttailija
 
Viestit: 93
Liittynyt: 20.05.2017 20:36

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 30.05.2017 10:06

Jos tänään saisi viimeiset kouluhommat tehtyä niin olisi lukuvuosi vissiin pulkassa. Unohdin ilmoittautua viimeiseen tenttiin niin ilmeisesti uusin sen sitten syksyllä :'D Kyllä tää kertoo siitä että tässä vaiheessa on jo pää ihan tyhjä, parempikin vaan suunnata lomille cx
Täytyy nyt vaan toivoa että pääsin muutamasta aiemmasta tentistä läpi, ettei tarvi kesällä uusia.
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Larjus » 30.05.2017 13:33

Munkin pitäis laitella sähköpostia menemään koululle, että ajoitan opparini nyt syksyyn ja tartten ohjaajan. Mutta koskaan en muista, ja nyt kun muistan, niin en jaksa :'D Miten meni noin niinku omasta mielestä... Taidan tehdä sen sitten huomenna, kun muutenkin koulujuttuja vielä huomiseksi. Ei päivä sinne tai tänne mitään vaikuta.
Our hero, our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice wielding power of the ancient Nord art.
Believe, believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil, of all Skyrim's foes.
Beware, beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed, and the legend yet grows.
You'll know, You'll know the Dragonborn's come.
Avatar
Larjus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 328
Liittynyt: 08.05.2017 16:19
Paikkakunta: stadi.

Re: Kuulumiset - yleinen pulina

ViestiKirjoittaja Dajuturna » 30.05.2017 15:38

Mullakin tuli lukuvuoden hommat periaatteessa valmiiksi eilen, kun sain viimeisenkin kurssin hyväksytyksi. Heinäkuussa on tosin edessä vielä pari tenttiä, ja odottelen toukokuun kurssin tuloksia, mutta ne ovat enemmän kesäkauden juttuja.
.

Kuva

.
Avatar
Dajuturna
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 48
Liittynyt: 21.05.2017 08:55

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron