Elda-pulina

Täällä voit puhua vapaamuotoisesti Eldarya-pelistä muiden foorumilaisten kanssa.

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 31.10.2018 21:29

Jos tässä nyt tosissaan on kuitenkin kyse laittomuuksista niin musta ihan ymmärrettävää että Beemoovin täytyy ottaa järeät otteet käyttöön...

Ja Mimme kuulemma hinnaksi ei vaan pysty laittaa korkeampaa hintaa kuin mitä tuotteelle on säädetty, yritettäessä siihen kai tulee se mahdollinen maksimihinta automaattisesti.
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Lawrenc » 31.10.2018 22:37

Itken verta ton marketin takia ;___; Hienoa että puuttuvat asiaan, mutta kyllä ottaa päähän kun oon 6 jaksossa menossa & viimesen päälle koittanu noudattaa naurettaviakin sääntöjä. No eipä tuu manaa markettiin tuhlattua & säästyy kisun kauppaan. Voi mursu
Lawrenc
Turisti
Turisti
 
Viestit: 4
Liittynyt: 26.10.2018 20:22
Paikkakunta: Jkl

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Safiria » 31.10.2018 23:24

Mä en yhtään tiedä mitä mieltä oon näistä muutoksista. Tavallaan kyllä ymmärrän, että Beemoov haluaa puuttua asiaan ja hyvähän se on kun otetaan järeet otteet käyttöön, mutta oliko se kuitenkaan ihan reilua kaikkia ajatellen? Sivustolla on kuitenki tosi paljo sellasia pelaajia, joita ei kiinnosta tarina vaan pelkästään vaatteet.

Vaikka Beemoov onki lähiaikoina tehny paljo typeriä päätöksiä ja toisinaan tuntuu, että suurin osa ideoista syntyy euron merkit silmissä, niin en tahdo uskoa, että tässä olis kyse mistään taka-ajatuksesta saada pelaajat käyttämään oikeeta rahaa maanaan/kultaan. Olihan se vähä epäreilua tehdä muutokset kesken eventin, mutta ymmärrän kyllä senki, että Beemoov haluaa puuttua asiaan mahdollisimman pian eikä riskeerata mitään. Tästä syystä muutoksista ei varmaan ilmotettukaan etukäteen eikä tietyille pelaajille annettu varotusta ennen jäähyjä. Mutta toisaalta, olisko ilmotus tai ennakkovarotus edes auttanu mitenkään?
ᴇɪ ᴇʟäᴍä ɪʀᴠɪsᴛᴇʟʟᴇɴ sᴏᴍᴇɴᴇ
Avatar
Safiria
Trendi-teini
Trendi-teini
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2018 23:45
Paikkakunta: Gaia

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 01.11.2018 07:42

Minäkin ymmärrän sen, että väärinkäytöksiin on puututtava, mutta tämä on toteutettu aivan väärällä tavalla.

Ensinnäkin - joko sattumalta tai uudistukseen liittyen - pelaajilta on mennyt ainakin kaksi päivää tapahtumasta sivun toimimattomuuden takia.

Toiseksi ajoitus on todella huono. Oliko oikeasti välttämätöntä tehdä tämä muutos kesken tapahtuman, ja vieläpä ilman varoitusaikaa? Tälläisistä uudistuksista olisi hyvä ilmoittaa etukäteen, jotta pelaajat voivat valmistautua siihen. Itse esimerkiksi olin vielä kaksi viikkoa sitten brasilian serverillä jaksossa 4. Pelasin jaksoja kuitenkin läpi saadakseni Kappa-alueen auki. Loput maanant olenkin tuhlannut kauppatorilla. Br:n puolella ei pääse edes kumppanikauppaan tällä hetkellä.

Mistä muuten tuo ilmoitus löytyy? En nähnyt sitä ainakaan Daily Oracle -osiossa.
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Sasandora » 01.11.2018 12:02

No olipas taas hyvä ajoitus Beemoovilta. Ymmärrän kyllä, että laittomuuksiin pitää puuttua heti, mutta Beemoov onnistui nyt kyllä heittämään kultaisen loronsa soppaan väärään aikaan.

Oon Jenkkien servulla just jaksossa viisi ja manaa sen about 300 säästössä. Olisin marketin avulla yrittänyt myydä tavaraa, että saisin ostettua kumppanille ruokaa ja event vaatteita oikeassa värissä, mutta eipä taida onnistua. Noh, tietääpähän mihin manat sitten menee, jos tuo jaksojen pelaaminen oikeaan kohtaan edes avaa markettia uudelleen.
Avatar
Sasandora
Moderaattori
Moderaattori
 
Viestit: 105
Liittynyt: 10.05.2017 21:38
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 01.11.2018 12:36

Halloween-tapahtumaa tullaan kyllä pidentämään, siitäkin ilmoitettiin jo eilen. Se ja muut ilmoitukset näkyy Direct from the Game Team-osiossa joka on suoraan The Daily Oracle:n alla.

Hmm, niin, Beemoov olisi toki voinut ensihätään bannata väärinkäyttäjät ja tehdä muutokset markettiin vasta vähän myöhemmin, jotta ihmisillä olisi ollut aikaa varautua :l
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Zherriel » 01.11.2018 14:16

Tuli naputeltua jo sen verran pitkä viesti, et taidan laittaa selkeyden vuoks väliotsikoita tähän. ^^'

Eldaryan sääntömuutokset
Mustakin tuo päätös muuttaa Eldaryan sääntöjä ja toimintoja kesken eventin vaikuttaa vähän liian vähäisen harkinnan varassa tehdyltä. Laitonta toimintaa ei pidä tietenkään sallia, mut olishan sitä voinu esimerkiks pohtia mahdollisuuksia rangaista aluks vaan niitä pelaajia, jotka sellaiseen toimintaan on osallistunu, ja vasta eventin päätyttyä alkaa tehdä muutoksia koko sivustoon ja kaikkia käyttäjiä koskevasti. Mulla on siis vähän samoja mietteitä, ku teillä muillakin ja esim. Safirialla tuossa aiemmin.
Lainaus Safirialta
"Olihan se vähä epäreilua tehdä muutokset kesken eventin, mutta ymmärrän kyllä senki, että Beemoov haluaa puuttua asiaan mahdollisimman pian eikä riskeerata mitään. Tästä syystä muutoksista ei varmaan ilmotettukaan etukäteen eikä tietyille pelaajille annettu varotusta ennen jäähyjä. Mutta toisaalta, olisko ilmotus tai ennakkovarotus edes auttanu mitenkään?"
Mä en kuitenkaan jaksa uskoa, että niin iso osa pelaajista olis syyllistyny laittomuuksiin tai sääntöjenvastaiseen toimintaan, että näin isoja mullistuksia täyty alkaa tehdä ihan yllättäen. Kun tää muutos piti nyt tehdä kesken eventin, niin olishan näistä muutosten aiheuttamista teknisistä ongelmista tiedottaa edes epämääräisesti jotenki tyyliin: "Sivustolle tehdään päivityksiä ajankohtana x. Päivitykset saattavat aiheuttaa käyttökatkoja tai teknisiä ongelmia." Sillä olis osannu jo vähän varautua kumppanin tutkimusmatkojen suunnitteluun, eikä se nyt olis vielä paljastanu liikaa sivustolle tehtävistä toimenpiteistä edes näille sääntörikkojille.

Onneks nää tekniset ongelmat nyt kuitenki pyritään jotenkin kompensoimaan pelaajille halloweentapahtuman osalta. Eventin pidentämisestä tiedotettiin uutisessa "Account suspension and technical problems": "The site is experiencing issues with the servers.. It is possible that you may not have access to your account, but our teams are working on the issue. The Halloween event will be extended. The information will be shared with you as soon as possible." Vielä ei kuitenkaan tiedetä, kuinka paljon eventtiä jatketaan.

Kumppaniruoat ja marketti
Freyel kirjoitti:Ja Mimme kuulemma hinnaksi ei vaan pysty laittaa korkeampaa hintaa kuin mitä tuotteelle on säädetty, yritettäessä siihen kai tulee se mahdollinen maksimihinta automaattisesti.
Mä näin kyllä just Ranskan puolella marketissa kuukalan myynnissä 25 maanalla, mut en voinu ostaa sitä, koska "hinta on korkeampi kuin kaupassa". o:

Direct from the team -osion uutisessa "News for your Companions" sanotaan, että noita markettimyytäviä kumppaniruokia pitäis nyt väliaikaisesti saada myös kumppanikaupastakin. Ja kumppanikauppahan ei aukea... Mulla loppuu kohta lemmikin ruoat tuolla serverillä, mut en haluis lähetellä kumppania etsimään niitä tapahtuman aikana, vaan pommittaa vaan tapahtumakarttaa. Dx
Guardians,

We did not forget about your little companions that you can only feed with food available at the Market...Their food not being available in the shops.
Don't worry, Purreru has taken care of them:

“I-I've made all foods for a-all the c-companions available in my shop! Their availability date is now limited... You will h-have until November 30 to collect the foods!"


E// Selailin nyt foorumin apua-osiossa Shops-keskustelua, ja siellä aika moni oli jo ilmottanu tästä kumppanikaupan toimimattomuudesta. Keskustelussa Aquaria oli kuitenki löytäny keinon ohittaa tämä ongelma:
I was able to buy food for my companion through this link
https://www.eldarya.com/mall/pets/food
It brings you straight to the food section of companion shop
^ Tätä samaa voi käyttää muillakin servereillä, kun vaihtaa verkko-osoitteen päätteen (esim. Ranskan serverillä .com --> .fr) ja kaupan muihin alavalikoihin pääsee, jos osaa muuttaa osoitekenttään tuon food-osan tilalle haluamansa osion nimen, kuten bait tai tools.

ps. Tästä lainausten ja linkkien määrästä taitaa näkyä, et oon viime aikoina kirjottanu lähinnä tieteellistä tekstiä opintoja varten. :''D
Zherriel
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 44
Liittynyt: 20.05.2017 21:17

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 02.11.2018 09:15

Mua hämäsi selvästi se, että viestit ovat tekniseltä tiimiltä. Tämän tason muutoksista odottaisi infoa ylläpidolta ja vähän laajemmassa mittakaavassa.

Tuo myyntimuutos ei vain ole toimiva. Nyt pelaajien pitäisi ottaa huomioon myös vero ennen tuotteiden myyntiä - itse esimerkiksi yritin myydä 24 maanan ruokaa samaan hintaan (yritän nyt myydä kaikkea ruokaa, kun kauppaan pääsee vain erillisen linkin kautta), mutta eihän kukaan voinut sitä ostaa, kun päälle tuli vielä yhden maanan vero. Minusta homman pitäisi mennä niin, ettei myyjä voi saada enempää kuin sen summan, millä tavaran saisi kaupasta. Verohan nimittäin napaa aika ison siivun myyntivoitosta esimerkiksi legendaaristen kumppanien houkuttimia myydessä!

Zherriel
Mä en kuitenkaan jaksa uskoa, että niin iso osa pelaajista olis syyllistyny laittomuuksiin tai sääntöjenvastaiseen toimintaan, että näin isoja mullistuksia täyty alkaa tehdä ihan yllättäen. Kun tää muutos piti nyt tehdä kesken eventin, niin olishan näistä muutosten aiheuttamista teknisistä ongelmista tiedottaa edes epämääräisesti jotenki tyyliin: "Sivustolle tehdään päivityksiä ajankohtana x. Päivitykset saattavat aiheuttaa käyttökatkoja tai teknisiä ongelmia." Sillä olis osannu jo vähän varautua kumppanin tutkimusmatkojen suunnitteluun, eikä se nyt olis vielä paljastanu liikaa sivustolle tehtävistä toimenpiteistä edes näille sääntörikkojille.


Tämä! Minustakaan Safirian mainitsema "mahdollisimman nopeasti puuttuminen" (jota Beemov varmaan käyttäisi selityksenä) ei ole vakuuttava peruste, sillä ongelmia on varmaan ollut jo pidemmän aikaa. Todella vaikea uskoa, ettei tämän uudistuksen kanssa olisi voitu odottaa viikkoa. Toki ymmärrän, että eventti ja sen tuoma myyntibuumi lisäävät väärinkäytöksien mahdollisuuksia, mutta ongelmaan olisi myös voinut tarttua jo etukäteen - tai vähintäänkin ilmoittaa pelaajille, että sivustolla tulee olemaan ongelmia, kuten Zherriel tuossa ehdotti. Ärsyttää sekin, että muutoksia tehdään niin kovalla vauhdilla, ettei pelaajia infota kunnolla. Olisi esimerkiksi mukava tietää, kuinka kauan pidempää tapahtuma kestää.

Mikä muuten tämä kuukausipalkintojuttukin on?
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 02.11.2018 11:01

Kuulemma eilen oli Ranskassa jokin pyhäpäivä, eli Beemoov-tiimi tuskin oli ollenkaan töissä. Eiköhän tuo kuukausipalkinto korjata pian.
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Safiria » 02.11.2018 11:47

Henkilökohtasesti mulle on aivan se ja sama mitä Beemoov tekee tai sanoo, ei ne onnistu enää yllättämään mua. Mä en oo koskaan välittäny Eldaryasta ja käyn sivulla vaan muutaman tietyn ihmisen takia.

Mun aikasemmasta viestistä sai ehkä sellasen käsityksen, että olisin ollu Beemoovin puolella ja jotenki hyväksyny niiden toiminnan. No, en jaksa alkaa nyt avaamaan mitä sillä tarkotin, mutta en ihan sitä kuitenkaan.

Tiedän, että toi "mahdollisen nopea puuttuminen" ei oo sitä, koska tota rahavekslausta on ollu aivan alusta lähtien. Käytin vähä vääriä sanoja, myönnän. Tulee vaan mieleen muutama muu peli, joissa oli tää sama ongelma ja lopputulos ei ollu kovin hyvä.
ᴇɪ ᴇʟäᴍä ɪʀᴠɪsᴛᴇʟʟᴇɴ sᴏᴍᴇɴᴇ
Avatar
Safiria
Trendi-teini
Trendi-teini
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2018 23:45
Paikkakunta: Gaia

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Mimme » 02.11.2018 12:09

Safiria, ei ollut missään nimessä tarkoitus aiheuttaa oloa, että sun sanomisia kritisoidaan tai kyseenalaistetaan! Luulen, ettei se ollut Zherrielinkään tarkoituksena. Itse ainakin tartuin tuohon nopeaan puuttumiseen pohdiskeluissani siksi, että se varmaankin olisi Beemovin selitys asiaan. Älä siis huoli!

(Eikä aina jaksa miettiä tarkkaan mitä sanoo. Eikä pidäkään jaksaa. Eihän sitä ehtisi sitten kirjoitella juurikaan mitään :D)

Mua alkoi ihan kiinnostamaan, millaisia seurauksia tolla rahavenkslauksella on ollut. Haluaisitko Safiria heittää esimerkkejä?

Aa, tuo pyhäpäivä selittäisikin paljon!
“Who in the world am I? Ah, that's the great puzzle.”
― Lewis Carroll , Alice in Wonderland
Mimme
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 08.05.2017 19:26

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Freyel » 02.11.2018 14:21

Nyt näkyy tämän kuun (edit: tai siis viime kuun) kuukausipalkinto. Vähän liian extra :D
"They say "be yourself." But I don't really like who "myself" is."
Avatar
Freyel
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 105
Liittynyt: 08.05.2017 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Cila-Täti » 02.11.2018 15:38

Mä rakastan tuota palkintoa. En tiedä, väsäsin jonkun asun sen ympärille nopeesti ku oli pakko saada käyttöön heti! En oo tykänny yhestäkään palkinnosta sen perhoshäkin jälkeen ja tää on nyt ehkä suosikki heti sen jälkeen. Niin vähän käytän noita animoituja ku jumittavat itellä konetta mutta... kerrankos sitä :D
Kuva
Avatar
Cila-Täti
Trendi-teini
Trendi-teini
 
Viestit: 22
Liittynyt: 21.05.2017 10:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Zherriel » 02.11.2018 20:30

Mimme kirjoitti:Mua hämäsi selvästi se, että viestit ovat tekniseltä tiimiltä. Tämän tason muutoksista odottaisi infoa ylläpidolta ja vähän laajemmassa mittakaavassa.
[--]
Mikä muuten tämä kuukausipalkintojuttukin on?

Joo, ihan etusivulle asti nouseva uutinen olis ollu paikallaan. Eikä vaan yhden foorumiosion viesti, jonka lukeminen jää sen foorumiosion aktiivisten selaajien varaan. ^^'

Mä ehdin aiemmin tässä kuussa kerätä jo sen (saman ku viime kuussa) kuukausipalkinnon, ja nyt ku kävin katsomassa kaartiluokitussivua uudelleen, sain kerättyä myös tän uuden palkintohatun itselleni. Molemmat löytyy mun vaatehuoneesta tällä hetkellä. Häviääköhän se "ylimääräinen" viime kuun palkinnon tuplakappale vaatehuoneesta itsekseen, vai pitääkö tässä laittaa viestiä johonkin?

Safiria äää anteeks! DD: Niinku Mimme jo ehti pohtia, niin ei tosiaankaan ollut tarkotus millään tapaa kritisoida sun sanomisia! Mulla oli tosiaan samanlaisia mietteitä ku sulla, mut halusin osallistua keskusteluun sanomalla vähän enemmän ku vaan "samaa mieltä", joten pohdin vielä vähän lisää. Muutenki musta on vaan ansiokasta, jos osaa oman mielipiteensä lisäks miettiä asioita vähän muistakin näkökulmista (tän vaikutelman mä sain sun aiemmasta viestistä), mut en tainnu tuossa aiemmin osata muotoilla omia pohdintojani niin, ettei ne loukkais. Anteeks siis vielä uudestaan. D:
Zherriel
Nuori Alokas
Nuori Alokas
 
Viestit: 44
Liittynyt: 20.05.2017 21:17

Re: Elda-pulina

ViestiKirjoittaja Sasandora » 02.11.2018 22:27

Ärsyttää sekin, että muutoksia tehdään niin kovalla vauhdilla, ettei pelaajia infota kunnolla.


Tulipahan tästä nyt mieleen, että MCL:n G&A:ssa taidettiin luvata jotain sellaista, jossa Beemoovin puolelta ollaan "paremmin yhteydessä pelaajiin" ja oletan, että tällä tarkoitetaan kaikkia pelejä, ei vain yhtä tiettyä peliä. Ja siltikin asiat hoidetaan ilman, että niistä infotaan etukäteen mitään.

Hauska myös, miten tämä raha-jupakka vaikuttaa vain Eldaryaan. Ainakin näkyvästi. Olettaisi, että myös muissa peleissä on tälläistä väärinkäyttöä.
Avatar
Sasandora
Moderaattori
Moderaattori
 
Viestit: 105
Liittynyt: 10.05.2017 21:38
Paikkakunta: Villi länsi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron